خرافات مردم در مورد خوش شانسي در زمان تحويل سال نو :)

۲۲۵ بازديد

بيشتر ما هنگام تحويل سال آرزوهاي بسيار زيادي براي ۳۶۵ روز بعدي خود و عزيزانمان داريم. اما فارغ از جشن گرفتن و شادي كردن، كارهايي هم مي‌كنيم كه تقريبا خرافات محسوب مي‌شود.به طور مثال در ايران مي‌گوييم لحظه سال تحويل هر كاري كني، تا آخر سال همان كار را خواهي كرد. يا اگر موقع تحويل سال پول در دستت بگيري، يعني تا آخر سال جيبت پرپول خواهد شد و ….با اين مقدمه از شما دعوت مي‌كنيم در ادامه مطلب با ديگر رسم‌هاي جالب مردم جهان در مورد خوش شانسي آشنا شويد.

_لباس زير قرمز بپوشيد تا عشق واقعي پيدا كنيدتقريبا مي‌توان حدس زد اين رسم براي كجاي جهان است: مكزيك و آمريكاي لاتين. مردم اين منطقه از دنيا بسيار شاد، خوشگذران و پرانرژي هستند و يكي از جالب‌ترين رسومشان كه مربوط به سال نوست، پوشيدن لباس زير قرمز است.نزديك سال نو كه مي‌شود در همه فروشگاه‌هاي پوشاك پر است از لباس‌هاي زير به رنگ‌هاي قرمز، سبز زرد.مردم لباس زير قرمز را براي پيدا كردن عشق مي‌پوشند. سبز يا طلايي را براي بدست آوردن ثروت و طلا و سفيد را براي داشتن آرامش در سال جديد.
_چمدان خود را پر از لباس كنيد و اطراف خانه و كوچه خود راه برويد!در كلمبيا و ديگر كشورهاي اسپانيولي‌زبان، مردم بر اين باور هستند كه اگر مي‌خواهي در سال جديد زندگي دايم به سفر بروي و شاد باشي، بايد روز سال تحويل يك چمدان لباس را برداري و نيمه شب، قبل از تحويل سال در گوشه‌وكنار خانه و كوچه و خيابان راه بروي.
_نيمه شب ۱۲ حبه انگور بخوريددر اسپانيا و پرتقال مردم  رسم دارند ۱۲ حبه انگور را نيمه شب مي‌خورند تا به رسم ۱۲ ماه سال، بركت و شادابي بر زندگي آنها جاري شود.
_جلوي در خانه دوستان خود تا مي‌توانيد ظرف بشكنيددانماركي‌ها هم رسم عجيبي دارند. آنها سال نو خود را با شكستن بشقاب جلوي خانه دوستانشان آغاز مي كنند.  رسم اينگونه است كه هر چه بشقاب‌هاي بيشتري در مقابل خانه شما شكسته شده باشد، يعني دوستان بيشتري داريد و در نتيحه خوش شانس تر هستيد.البته مردم دانمارك رسم ديگري هم دارند. اينكه روي صندلي بايستيد و نيمه شب پايين بپريد تا ارواح خبيثه و شيطاني را از خانه و زندگي خود دور كنيد و با شانس بيشتري وارد سال جديد شويد.
_آرزوهاي خود را روي كاغذ بنويسيد، بسوزانيد و خاكسترش را بنوشيد!مردم روسيه رسم دارند آرزوهاي خود را روي كاغذ مي نويسند. وقتي ساعت ۱۲ نيمه شب شد، كاغذ را با شمع مي سوزانند و خاكستر آن را داخل ليوان شامپاين خود مي ريزند و مي نوشند. اعتقاد دارند با اين كار آرزوهايشان برآورده خواهد شد.
_نيمه شب به دريا برويد و از روي ۷ موج بپريد!در برزيل، مردم پس از نيمه شب به دريا مي روند و از روي ۷ موج دريا مي پرند و در هر پرش، آرزوي خود براي سال جديد را بيان مي كنند. اعتقاد دارند با اين كار روياهاي آنها محقق خواهد شد.
_سوپ نودل سياه بخوريد تا عمرتان دراز و جيبتان پر پول باشدسوپ نودل سياه را بايد يك نفس بالا برويد زيرا اگر نودل‌ها را بجويد يا با دندان نصف كنيد، انگار كه رشته‌ي شانس و اقبال خود را قطع كرده‌ايد.در ژاپن مردم سال نوي خود را با خوردن سوپ نودل سوبا (نودلي كه از آرد گندم سياه تهيه مي شود) آغاز مي كنند. بلند بودن رشته ها نودل نمادي از بلندي زندگي و رونق و روزبهي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.